Zon, strand en hippies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu Zon, strand en hippies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu

Zon, strand en hippies

Blijf op de hoogte en volg Janneke

22 December 2012 | Thailand, Bangkok

Terug op dezelfde plek als waar mijn vorige verhaal uit de digitale pen vloeide, zal ik proberen om jullie met een ingekort en gecensureerd verslag op de hoogte te brengen van de afgelopen week.

Na nog 2 dagen in Bangkok te hebben vertoefd met Nin, Matthijs en Daud, zijn we in de bus gestapt richting Koh Chang. Daud herstellende van een flinke griep, maar wat een kleine bikkel is dat!
In Bangkok ben ik nog met 3 Duitse meiden in de local bus gestapt naar een markt en in mijn eentje terug (na 3 uur rondslenteren had ik het wel gezien) en heb ik de Skybar (Hangover 2) bezocht. Tientallen euro's lichter, maar dat was het uitzicht wel waard.

Reis naar Koh Chang verliep voorspoedig, prima bus met airco en nadat we 's ochtends vroeg waren ingestapt, kwamen we aan het einde van de middag aan op Koh Chang. Meteen een heel andere sfeer dan het te drukke en stinkende Bangkok. Van een Duits meisje wat ik had ontmoet in Bangkok de tip gekregen om eens te gaan kijken bij Independent Bo, een hippie guesthouse met boomhutten vanaf het strand tot in de jungle. Helaas konden de anderen hier geen hutje krijgen, omdat het te gevaarlijk was voor kinderen, terecht, want de eerste dag had ik al gelijk een spier verrekt op de stijle en onregelmatige trap.
Het was even wennen, maar wat een lieve mensen hier. Het komt regelmatig voor dat gasten hier blijven plakken voor een paar maanden, terwijl ze eigenlijk gepland hadden verder te reizen. Een aantal komt hier al jaren en zijn zelfs zo ingeburgerd dat ze bij het meubilair horen en helpen bij het schoonmaken. Ik heb me hier heel erg welkom gevoeld en heb zelfs moeite moeten doen om er weg te komen, aangezien iedereen wilde dat ik bleef, dat deed me goed.

Mijn eerste boomhut was echt ieniemienie en ik had een heel leger aan mieren in mijn bed. Niet getreurd, kamperen voor gevorderden en toevallig ben ik daar heel goed in. Douche en wc buiten, had geen douchegordijn nodig, aangezien ik midden in de bushbush zat en toch niemand me kon zien :-) Iemand kon me zelfs vertellen dat ik de eerste vrouw was die zonder aarzelen deze boomhut accepteerde!
Na een paar nachtjes toch besloten een betere en grotere boomhut te delen met Fee uit Duitsland, stukken beter! Fee was een van de vele lieve en leuke mensen die ik daar heb ontmoet. Heb aardig wat uurtjes met haar en Alisa doorgebracht. Met z'n 3en een boottocht gemaakt, met andere bekenden, was heerlijk. Beetje snorkelen, genieten van de zon en onze zelf gevangen vis oppeuzelen (ik heb er 2 gevangen, wiehoe).
Ook nog een scooter gehuurd met Nin, Matthijs, Daud en Alisa om watervallen te bezoeken. Omdat het al weken niet heeft geregend, was de eerste die we bezochten zo goed als leeg, zware domper na een soort van survivaltocht in 34 graden om bij die waterval te komen. Gelukkig konden we een verfrissende duik nemen in de 2e waterval, waar de vissen aan je huid knabbelden.
Vervolgens naar onze kant van het eiland terug gescooterd en naar Lonely Beach gegaan om de bamboe tattoo artiest te zoeken waarvoor ik een krantje had meegenomen (mijn kapper heeft zijn tatoeages daar gehaald en had een interview in zijn magazine staan). Na wat zoeken gevonden en hij was verrast.
Op de terugweg hebben Alisa en ik nog wat moeite gehad om de steile heuvels op te komen met onze 125cc scooter, haha. Volgende keer eentje met wat meer vermogen als we met z'n 2en zijn :-)

Wanneer er iemand jarig is bij Independent, wordt er gebbqd en gefeest. Mocht ik nou net het geluk hebben dat er iemand een jaartje ouder werd! Onwijs leuke avond gehad, heerlijk gegeten en voor het eerst sinds ik in Thailand ben iets te diep in het glaasje gekeken. Met Catherina dansen in de bar, van camera gewisseld met Matthew (zal de foto's die ik 's ochtends vond maar niet plaatsen) en 2 indecent proposals afgeslagen. Top avond!
Slogan van Independent Bo: "maybe tomorrow". Die houd ik erin!

Moet zeggen dat de angsten van de eerste dagen langzaam verdwijnen. Deze 2e keer in Bangkok voelt heel anders, alsof ik het al 100x heb gedaan. Bedankt nichie, voor je advies om wat dagen te ontstressen op Koh Chang, het was zo heerlijk! Ben inmiddels ook geen wandelend lijk meer ;-)

Vanavond stap ik in de trein naar Chiang Mai, alleen, want Ninde, Matthijs en Daud zijn nog op Koh Chang. Dus, kerst in Chiang Mai, eens kijken of ze het daar net zo gezellig kunnen maken als bij Verschoof/den Hartogh/Groenendijk...
Hopelijk kan ik nog een betaalbaar verblijf vinden in Pai, zodat ik daar O&N kan vieren. Zo niet, dan blijf ik misschien nog even in Chiang Mai om met Nin, Matthijs en Daud het nieuwe jaar in te luiden en zal ik daarna zsm naar Laos gaan, aangezien ik voor 6 januari het land uit moet zijn.

Volgens mij heb ik nu de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen dagen wel vermeld, zo niet, dan komt dat vast later... Of niet!
Zal ook proberen wat foto's te plaatsen, maar ook daar zullen er later meer van volgen, als ik de foto's van mijn camera erop kan zetten.

Lieve vriendinnetjes Kim, Mars, Muur en Viev, ik ben zoooooo blij met jullie lieve, grappige, emotionele en vunzige briefjes ;-) Ik bewaar ze steeds voor de avond, dan heb ik overdag iets om naar uit te kijken. Dikke kussen voor jullie en Lina en Lovina!
Lieve Bianc, jij ook bedankt voor je lieve kaartjes, kan niet wachten tot ik de volgende mag open maken. Geef je Noa een knuffel van me? Kus
Lief zussie en surrogaat-zus, jullie foto's maken het alsof jullie er ook een beetje bij zijn, echt geweldig! Love you!

En verder iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes via sms/Facebook/what's app! Xxxx

That's all folks, for now!!

Hele fijne kerstdagen en alvast een super 2013!

Liefs, Jan



  • 22 December 2012 - 09:11

    Edwin:

    Denk dat je mag spreken van een goede start. Goed weer en leuke mensen ontmoeten....!
    Heb Daan ook je verhaal laten lezen, moeten het een beetje bijhouden.
    Hij vroeg zich af of je nog meer dieren had gezien al mieren.
    Uiteraard lezen we hier wel iets over in een volged verslag.
    Goede dagen toegewenst en een fijne jaarwisseling.

  • 22 December 2012 - 09:26

    Janneke :

    Edwin! Vertel Daan maar dat er onwijs veel gekko's zijn overal, had er zelfs eentje in mijn klamboe, daarnaast heb ik heel veel mooie vissen gezien met snorkelen, waaronder een papegaaivis. Apen ook niet te missen en ik heb een sprinkhaan gegeten :-)
    Bedankt voor je bericht, fijne dagen en groetjes aan Daan!

  • 22 December 2012 - 09:28

    Janneke :

    Oh, ik vergeet een groen/rode slang op de trap onderweg naar mijn bungalow!

  • 22 December 2012 - 09:41

    Xan:

    Lieve Jan,

    Heerlijk om je reisverslag te lezen. Fijn om te lezen dat je geniet en zulke leuke mensen om je heen hebt.
    De kerst/oud en nieuw zal niet alleen voor jou anders zijn, de familie zal je missen.
    Voor 2013 wens ik je nog meer mooie mensen en reizen toe!!

    xxxx
    Xan en de mannen

  • 22 December 2012 - 10:54

    Inge Rijghard:

    lieve jan, ik heb weer genoten van je reisverslag. je gaat lex achterna. je schrijft zo leuk! heerlijk dat je zo geniet en nog fijner is dat je nog zo veel dagen voor de boeg hebt. fijne kerst en een spetterend oud en nieuwfeest!!!! kus inge

  • 22 December 2012 - 13:12

    Oma En Opa Groenendijk:

    lief kleinkind van ons,wat een prachtig verhaal weer.je klinkt al een stuk beter dan toen je weg ging.goeie reis verder en met de feestdagen denken we aan je.dikke kus van ompa

  • 22 December 2012 - 15:49

    Marjolijn:

    Hé Jan!!
    Echt super leuk om je verhalen te lezen!!
    Zo te lezen beleef je van alles en heb je een fantastische tijd!!
    Veel plezier met van alles wat je gaat doen, en natuurlijk vooral genieten!!
    We zien het volgende verslag wel weer tegemoet;)
    Ik moet zeggen, we worden tot nu toe goed op de hoogte gehouden met al drie reisverslagen binnen 2,5 week;)
    Liefs xx Mar

  • 22 December 2012 - 20:42

    Jasper :

    Hi Jan,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen.
    Je zit al aardi in de reisflow. Na Laos ben je een yoga budha, daar wordt je zo Chili.
    Geniet ervan, neem de tijd, enjoy!!

  • 22 December 2012 - 23:13

    Neef Bassie:

    Nicht, wij Verschoofies/Groenendijkies/Hartoghies slaan geen indecent proposals af!!! ;-)

    Neem aan dat je al die vriendelijke mensen daar vol liefde verteld over je enige toffe neef!!
    Enjoy !

    X

  • 25 December 2012 - 10:39

    Je Zus:

    :') heel heel leuk...!!! Xxx

  • 25 December 2012 - 16:34

    Eline:

    Fijn om te lezen dat het je goed gaat.
    Dank je voor je felicitatie's. De familie is al weer op weg naar huis, maar ik zal oma nog wel even bellen. Dan weet ze dat je ook aan haar denkt. Ik hoop dat je fijne kerstdagen hebt en dat je het nog steeds naar je zin hebten zult hebben. Groetjes, ook van Willem,
    XXX (k)

  • 03 Januari 2013 - 12:05

    Ellen:

    Lieve Jan, een heel gaaf 2013 met veel leuke verhalen en belevenissen op je rondreis. Je schrijft net zo leuk als je vader. Veel plezier. Knuffel

  • 03 Januari 2013 - 21:28

    Muur:

    Jan wat zie je er goed uit op de foto's. Vooral de kleding:)

    XXXxxx

  • 14 Januari 2013 - 21:17

    Viev:

    Even de tijd genomen om je verhalen te lezen, fantastisch Jan!!
    Ben trots op je!
    X van mij en Lina..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Janneke

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 19 Februari 2013

Mijn eerste, echte reis

Landen bezocht: