Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 December 2012 | Thailand, Bangkok

Sawat di kha!!!

Net aangekomen in mijn tweede verblijf in Bangkok en wachtend op Ninde, Matthijs en Daud, heb ik een momentje gevonden om jullie te verblijden met wat anekdotes.

Omdat ik jullie niet jaloers wil maken zal ik het maar niet hebben over het fantastische weer hier, rond 32 graden en afwisselend wat wolkjes en zonneschijn. Gister een flinke tropische regenbui gehad overigens, maar die was meer dan welkom. Beetje jammer alleen dat ik een dun wit hemdje droeg en ik dus zo ren gooi had kunnen doen naar een podiumplaats bij een wet t-shirt contest :-)

De vliegreis is me alles meegevallen, al viel de beenruimte me ietwat tegen. Naast mij een Thaise mevrouw met haar dochtertje van een jaar of 5, die na een uurtje spelen in slaap viel en een uur voor de landing weer ontwaakte, top!! Onwijs leuke stewardess, die zelf ook gereisd heeft en zelfs 10 jaar in Azië heeft gewoond, er werd goed voor me gezorgd.
Na een film te hebben gekeken (Alles is familie, nice) heb ik nog 2 uurtjes kunnen slapen en toen was ik er al bijna.
Op Bangkok aangekomen in de rij voor paspoortcontrole een Nederlandse jongen ontmoet die me kon vertellen waar de taxi's waren. Hij zou doorreizen, was net terug na een weekje Nederland om aan te sterken na een bacteriële buikinfectie, ook fijn!

Omdat ik een verschrikkelijke jetlag had (en nog steeds trouwens), ben ik eerst een uurtje gaan slapen. ''s Avonds afgesproken met Cees en Judith die godzijdank mijn kant op kwamen, omdat ik nog niet zelf op onderzoek uit durfde (thnx Tut, voor je bemoedigende woorden) Super gezellige avond gehad en ook wat mensen ontmoet, Vincent uit Frankrijk, Jaap uit Nederland en Sam uit Australië.
De dag daarna met Jaap op pad gegaan, wilden naar het Grand Palace, maar daar waren we te laat voor, dus hebben een tuktuk gepakt en uiteraard zijn we haast in de 20 bhat scam getrapt. Gelukkig hield Jaap voet bij stuk en hebben we die dude 20 bhat betaald, eruit gegooid en terecht gekomen bij een museum waar we een uur genoten hebben van de rust en tjilpende vogels.
's Avonds een biertje gedronken en gegeten bij "onze" bar "suksabai" op Rambuttri Road en daarna richting Kao San Road. Daar een klein dansje gedaan en mijn eerste bucket gedeeld met de jongens en toen maar naar mijn bedje gegaan. Kon me nog niet helemaal vinden in het zuipgedrag.
Derde dag met Fransman Vincent naar de Gouden Tempel geweest, dat waren een stuk of wat treden omhoog, maar echt de moeite waard.
Daarna nog even lekker gechilld bij het zwembad en daarna weer aan de borrel bij Suksabai. Op tijd het bedje in en gister eigenlijk helemaal niets gedaan. Nog steeds moeite met mijn bed uitkomen, wist niet dat jetlags zo erg konden zijn.

Gistermiddag en avond met mijn Ierse vriendje Justin op pad geweest en wederom vroeg naar bed (vroeg is hier voor mij om 01.30). Eerst nog even een aflevering NCIS gekeken in de lobby (thnx Erik, het is gelukt)

En nu zit ik met Ninde, Matthijs en Daud met een biertje in de hand te wachten op een Thais maal en dan zien we wel weer.

We blijven nog ongeveer 2 dagen in Bangkok en zakken dan af naar Koh Chang. Ben blij dat zij er zijn, want ik durf nog niet zo goed in mijn eentje op pad. Is iedereen die zei dat het allemaal zo makkelijk was vergeten dat het in het begin toch wel erg spannend is!?

That's all folks, ik ga beginnen aan mijn Pat Thai :-)

Xx

  • 11 December 2012 - 08:10

    Pieterbaas:

    Lekker Janice!!! Na BAngkok wordt alles nog beter, gemoedelijker en fijner! Geniet ervan! X

  • 11 December 2012 - 08:38

    Jolien:

    Lieve Janneke,

    Fijn je bericht! Goede start lijkt me.

  • 11 December 2012 - 08:58

    Myrte:

    Hey Janneke!

    Onwijs leuk om je 1ste verslag te lezen en super stoer dat je daar nu zit! Ik kan me helemaal voorstellen dat zo die eerste dagen alleen erg spannend zijn, maar zoals je al gemerkt hebt, als je alleen reist ben je eigenlijk nooit helemaal alleen. Je ontmoet gelijk allemaal mensen, helemaal top! Die buckets hahaha ik ging ook helemaal stuk toen ik zo'n ding zag, wordt je snel dronken van ;-)
    Lieverd, onwijs veel plezier daar! Geniet van je prachtige reis!

    Liefs, Myrte

  • 11 December 2012 - 11:02

    Wennes:

    Klinkt goed Jan! Fijn dat je wat bekenden om je heen hebt om een beetje te acclimatiseren daar. En je eerste Ierse vriendje!!! ;-) Enjoy!!! Kussies

  • 11 December 2012 - 11:06

    Je Zus:

    Alle begin is spannend...! Believe in yourself stoere zus, want dat doe ik ook! Xxxxx I love you!

  • 11 December 2012 - 11:28

    Martine:

    Jan! Leuk om wat te lezen over je eerste dagen. Snap ik best hoor, dat het in het begin nog spannend is maar dat gaat helemaal goed komen :)! Liefs uit NL

  • 11 December 2012 - 11:43

    Sophie:

    Zoals beloofd ben ik je aan het internet-stalken...het liefst zou ik je echt stalken want dat zou betekenen dat ik ook daar was en niet hier, maar ik moet het voorlopig maar met mijn computerschermpje doen. Had ik al gezegd dat ik ontzettend jaloers ben? Vergeet niet om in Koh Chang nog een extra drankje te doen voor mij en de rest van het team. Ik zal zorgen dat ik zaterdag bij het teamdiner een extra drankje voor jou drink (ga je stiekem wel missen daar). Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    xoxoxoxo
    Soof

  • 11 December 2012 - 12:27

    Leo:

    Hey lieve Jan,

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en al wat mensen hebt ontmoet! Tuurlijk in het begin is het ff wennen, maar komt ook ook omdat Bangkok zo'n gekkenhuis is denk ik.. ;) Op de rustigere plekjes gaat het heus soepeler en als je wat meer gewend bent gaat het zo vanzelf en ben je vast ook wat relaxter! In ieder fijn te horen dat je het naar je zin hebt en geniet ervan! Bar dancing was natuurlijk een groot succes ;)
    Heel veel plezier en geniet ervan!!
    dikke kus!

  • 11 December 2012 - 15:15

    Ellen:

    Jeetje Jan, ik vind het zo knap dat je het allemaal doet. Geniet van je verhalen. Dikke knuf en veel plezier met de bekenden en onbekenden. Ellebel

  • 11 December 2012 - 16:56

    Annemarlijn:

    Hoi Jan, ik kan me goed voorstellen dat het wennen is, maar jee wat ben ik (nu al) jaloers. Ik weet hoe vet reizen in azie is en hoeveel gave dingen je mee gaat maken! Laat het vooral in het begin een beetje over je heenkomen, de hectiek van bangkok is niet te vergelijken met de rest van de plekken waar je heen gaat... slaap je jetleg uit en ga daarna vooral heel veel genieten. Kus, anne

  • 11 December 2012 - 18:48

    Inge Rijghard:

    ha jan, wat een kanjer ben je toch. wat schrijf je leuk!! ik kan me zo voorstellen dat je het heerlijk vindt een paar bekenden om je heen te hebben om te acclimatiseren. lieverd, wat een heerlijk gevoel om nog zoveel fijne mooie warme en interessante dagen voor de boeg te hebben. kus van je ouwe tante inge

  • 12 December 2012 - 11:49

    Lex:

    Good reading stuff my dear!
    Beware.....the bucket is exciting and sometimes very usefull as long as you don't kick it!!
    Kussie
    Je vader

  • 14 December 2012 - 18:21

    Loes En Sammy:

    Hay janneke wat een lekker begin van je vakantie pff 32 graden lekker hoor
    Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Wij hopen dat het goed met
    Je voeten gaat. Liefs loes en sammy xxx

  • 15 December 2012 - 11:18

    Oma En Opa:

    liefie,genoten van je verslag,fijn dat het goed gaat en haal er uit wat er in zit.We zijn trots op je en kijken uit naar je volgende verslag.kussen ompa

  • 15 December 2012 - 18:38

    Eline:

    Hoi Janneke,
    Heel fijn om je verslag te kunnen lezen.
    We hopen dat je nog veel meer leuks mee gaat maken.
    Groetjes, ook van Willem

  • 19 December 2012 - 11:08

    Jan :

    Hoe isset nou nichiej? lekker naar je zin? MOOIE foto's komen voorbij!! BEN JALOEEEERRSSS

    pas op jezelf! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Janneke

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 7213

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 19 Februari 2013

Mijn eerste, echte reis

Landen bezocht: