Happy newyear - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu Happy newyear - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Janneke - WaarBenJij.nu

Happy newyear

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Allereerst wens ik iedereen een fantastisch 2013!! Hopelijk brengt dit nieuwe jaar veel mooie, inspirerende, avontuurlijke, emotionele, liefdevolle, leerzame en onvergetelijke momenten.

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mijn avonturen hebben kunnen lezen en ik heb weer van alles beleefd wat ik natuurlijk graag met jullie wil delen (althans, een gedeelte daarvan dan hè ;-) )
Dussss, voorzie jezelf van wat lekkers en iets te drinken, want dit gaat wel ff duren! Enjoy!

Na 1 avondje overnachten in Bangkok ben ik op de slaaptrein naar Chiang Mai gestapt (een gelukje, want alle treinen waren vol, dus hebben ze een extra ingezet, speciaal voor mij). Fingers crossed, want je weet nooit bij wie of wat je in een coupe terecht komt! Grote opluchting toen bleek dat Kim uit California en Broeno uit Leiden mijn roommates voor die nacht bleken te zijn. Na wat kletsen zijn we richting de bar gegaan voor wat later een onvergetelijke avond bleek te worden. De kleine bar was van alles voorzien, kerstverlichting, slongers, discolampen en oldschool disco muziek. Onder het genot van een biertje, hapje en sigaretje, hebben we eerst even te tijd genomen om dit tafereeltje in ons op te nemen. Nadat de eerste bargangers (een jongetje van een jaar of 8, een Duits meisje en de treinguard inclusief belt met pistool) de Gandamstyle hadden ingezet, hebben wij ons ook op de "dansvloer" gewaagd. Muziek uit de oude doos, laten we zeggen "Hitzone 1999", dus lekker meeblèren. En hoe bizar, "Hermes House Band" (de enige echte uit Rotterdam), 2-unlimited en 4 Non Blondes, het was een Nederlandse cd, te mooi!

Na een redelijk comfortabel maar kort nachtje kwamen we aan in Chiang Mai. Ik had een kamer kunnen boeken bij Diva's Guesthouse (heel toepasselijk in mijn geval), gelukkig want het bleek nogal druk ivm kerst voor de deur. Fijn guesthouse, relaxte sfeer en de staff is ontzettend lief en behulpzaam.
Kim en Axel verbleven ook hier en we hebben leuke mensen ontmoet. Lucky uit Nieuw Zeeland en Ed&Katie uit Engeland & Ierland, wie elkaar hebben ontmoet in Mexico 6 jaar geleden, verliefd zijn geworden en een paar weken terug alles hebben verkocht en zijn gaan reizen. Hoe gaaf is dat!?

Kerstavond met zijn allen burrito's gaan eten. Maar ik kon natuurlijk niet lang blijven hangen, ik had een Skype-date met mijn lieve familie. Wat fijn om iedereen weer even te zien en te horen en we hebben natuurlijk fijn een stukje gezongen.
Eerste kerstdag vertrokken Axel en ik vroeg voor een jungle trekking. Deze begon helaas voor mij niet zo best. Na een vroege lunch gingen we op olifanten rijden. Leuk, zou je denken, nou, verre van dat! Die arme beesten waren volgehangen met kettingen, je zat op zo'n ijzeren rek en de "verzorgers" sloegen ze met grote knuppels met een soort haak eraan. Ik kon wel janken, echt hartverscheurend.
Hierna begonnen we aan de 2 uur durende trekking naar ons verblijf voor de avond. Een hilltribe dorpje met ongeveer 100 inwoners hoog in de jungle. Mijn god, wat was ik blij met mijn Palladiums (jaja, ze bestaan nog). Het was stijl, glad, rotsachtig en 34 graden, heb me een ongeluk gezweet. Maar eenmaal boven was ik dat allemaal spontaan vergeten. Wat een uitzicht, wat een natuur, adembenemend.
We hadden een leuke groep en na ons kerstdiner (gele curry met groentensalade) heb ik de hele avond spelletjes gespeeld met mijn nieuwe vriend Lani van 10 uit Zwitserland en Frabrice uit Frankrijk.
De volgende dag aan een haast net zo zware tocht downhill begonnen, waar we halverwege wat verkoeling konden vinden in de waterval. Verschrikkelijk koud, zo koud dat mijn armen er pijn van deden, maar de verfrissing was meer dan welkom. Na nog een uur klimmen en klauteren gingen we raften. Heel gezellig hoor, maar zelfs een blinde had dit aangekund, was echt niets wilds aan. Al met al een ervaring die ik niet had willen missen!

Op 3e kerstdag na mijn yogales gegeten met Casper en Marco (Casper ken ik uit Nederland, die bleek heel toevallig ook in Chiang Mai te zijn met Marco, een vriend van hem die in Singapore werkt en woont). Marco wist mij te vertellen dat er in Singapore een Nederlandse school is, waar de logopediste net gestopt is...

Met Katie, Ed, Lucky en Kim naar het insectenmuseum geweest. Godzijdank ben ik deze grote jongens nog nergens tegengekomen. Vlinders zo groot als een A-4tje (Marlies, ik heb aan je gedacht), rupsen zo groot als een dikke sigaar en alles met 6 of meer poten, groot en gekleurd. Heel bizar om te zien. Daredevil als ik ben heb ik ook nog van alles over mijn hand en arm laten kruipen; rupsen, een schorpioen, een net uitgekomen vlinder, een duizendpoot en een wandelend blad. Blij dat je geen spinnen kon vasthouden, want dan had ik mezelf waarschijnlijk uitgedaagd!

Op 30 dec ben ik naar Pai gegaan, afscheid genomen van alle lieve mensen in Chiang Mai en op zoek naar nieuwe invloeden en ervaringen. Het vinden van een accommodatie was een uitdaging, rond Nieuwjaar is het hier gekkenhuis. Blij dat ik van te voren iets heb kunnen regelen na 2 dagen rond bellen en mailen! Voor het eerst in een dorm, een kleine gelukkig, met 4 bedden.
Mijn vriendinnen konden mij vertellen dat het in Pai helemaal geweldig is en de beste plek om Nieuwjaar te vinden. Na een paar uurtjes wennen begon ik te begrijpen waarom zij het hier zo fijn hebben gehad. Het is een echt hippiedorp (echt, sommige mensen lijken wel zwervers, hoe minder de kleding met elkaar matcht, hoe beter) en de sfeer is laidback. Ondanks dat alle guesthouses waren volgeboekt, voelde ik de rust in het dorp. Ben op mijn fietsje gestapt en ben fijn een stukje gaan fietsen. "Oh, valt wel mee hoor, 7 km naar het zwembad, is niet zo steil". Nou, dat viel vies tegen en blijkbaar wisten alle andere "bewoners" van Pai dit wel, ik was namelijk de enige gek op een fiets, ipv op een scooter of in een auto. Ach, weer een nieuwe ervaring en ik had even tijd voor mezelf en mijn muziek.
Oudejaarsavond met iedereen van mijn guesthouse gegeten en daarna de kroegen ingedoken. Nadat onze Estonian friend Hendrik het aan de stok kreeg met een bareigenaar omdat hij geen foto's mocht nemen, zijn we maar naar een van de outdoor count down party's gegaan. Gekkenhuis, maar na een paar uur reggae en ska hadden we het wel gezien.
Nieuwjaarsdag wederom doorgebracht bij een zwembad, ja, Pai is echt om even lekker bij te komen.

Inmiddels ben ik weer terug in Chiang Mai, grieperig en verkouden (had me even verkeken op de kou 's avonds in Pai) en ben ik aan het uitvogelen wat voor mij de beste manier is om naar Laos te gaan. Hoogstwaarschijnlijk zal ik eerst een paar dagen in de jungle doorbrengen (www.gibbonexperience.org) en dan een stukje afzakken naar Luang Prabang. Daarna, geen idee, zie ik dan wel weer!

It's beer-o-clock, dus ik ga er een eind aan breien. Ik proost op Nin, die vandaag jarig is en dat vieren we tijdens een etentje straks.

That's all folks, for now. Feauteaus volgen later, die moet ik van mijn iPhone plukken en dat kost nogal wat tijd :-)

Lieve oma Nel. Nogmaals bedankt voor je kerstcentjes, die ga ik gebruiken om de Gibbon Experience te beleven, geen slechte besteding, aangezien het ook een project is.
Ompa, jullie ook bedankt voor de kerstcentjes. Eens bedenken wat ik daar voor leuks mee kan doen :-)
Bianc, hele fijne vakantie, je hebt het verdiend!
Marsie, fijn dat je weer veilig thuis bent, ben erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen.
Lieve Nin, gefeliciteerd, ben benieuwd wat we gaan eten vanavond ;-)
Suus, jij alvast gefeliciteerd, zit waarschijnlijk in de jungle zaterdag, dus dan kan ik je geen berichtje sturen :-)
Daan, weet niet of je ook gek bent van grote insecten, maar ik zal de foto's voor je bewaren! Tijdens de Gibbon Experience kom ik vast wat wilde beesten of insecten tegen.

Veel liefs, Jan




  • 03 Januari 2013 - 11:08

    Marjolijn:

    Hoi Jan!

    Leuk verhaal weer! Je beleeft van alles! Geweldig!! Volgens mij ben jij heeeeel blij dat je deze stap gezet hebt, super gaaf!!
    Maarrrr je gaat ons toch niet vertellen dat jij straks als logopedist in Singepore gaat werken?!:p
    We willen je wel weer terug zien hoor!!

    Have fun!! Xx Mar

  • 03 Januari 2013 - 12:17

    Jeroen:

    Janneke,

    Klinkt goed allemaal! Leuk om te lezen. Heel vet dat je de gibbonexperience gaat doen, ik heb die helaas gemist. Na Luang Prabang naar Vang Vieng!! Vientane kan je overslaan, is niet heel speciaal. 4000 islands is dan weer heel tof! ;)

    enjoy

  • 03 Januari 2013 - 12:37

    Petra:

    He Janneke,

    Geweldig dat we zo mogen meegenieten...enjoy...
    Wij willen jou het allerbeste toewensen voor 2013 en dat je maar veel mooie dingen mag beleven.

    Have fun, Demi en Petra

  • 03 Januari 2013 - 12:58

    Lex:

    Zo meissie,
    Goed om te horen dat ook jij het klauteren tegen een bergje op best leuk gaat vinden, misschien kunnen we dat nog wel een keer samen gaan doen (als jij toch daar een vervolg gaat geven aan je werkzame carrière, is dat best een keer te plannen natuurlijk) Die Gibbon Experience lijkt me ook wel leuk, de enige Gibbon Experience die ik had is al weer heel wat jaren geleden....dat was in de Westfalenhallen in Dortmund (ZZ-Top) Dat was ook heel leuk trouwens. Nou, het doet me deugd dat je het naar je zin hebt.... veel plezier m'n kind !!
    Kussie,
    Je vader

  • 03 Januari 2013 - 16:31

    Je Zus:

    Nou kom maar snel terug, want dit gaat helemaal nergens over...! ;-)
    Haha... Beste!!!
    Love you! Kan niet wachten tot de foto-avond!
    Dikke kus voor m'n stoere zus!

  • 03 Januari 2013 - 16:41

    Nienke:

    Mooi avontuurlijk heerlijk nichie van me! Hij gaat lekkerrrrr daar!
    Moest lachen dat jij op die fiets zat en de rest je voorbij reed op de scooter! Whahaaaa!
    Veel plezier nog! Kussie

  • 03 Januari 2013 - 16:53

    Inge Rijghard:

    lieve jan, wat heb ik weer genoten van je verslag. je moet de journalistiek ingaan!!! ik heb het ook aan ernst voorgelezen. veel dingen interesseren hem niet meer maar wonder boven wonder jouw verslag wel.


    wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. oefen maar met het klimmen in de bergen want de pappi wil straks met je samen gaan klauteren.

    lieverd straks komt er een dijk van een wijf thuis met zoveel ervaringen, kracht en zachtheid.

    heel veel plezier en ik wacht met smart op je volgende bericht! xxxxxx


  • 03 Januari 2013 - 17:14

    Oma En Opa Groenendijk:

    lief kleinkind,
    Wat moet jij vreselijk wijs terug komen,wat een ervaringen doe daar op en wat veel mensen maak je mee zeg.Gauw tot je volgende reisverslag.liefs van OMPA

  • 03 Januari 2013 - 20:29

    Muriel:

    Hey Jannie

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ik ben jaloers en trots op jou!!!
    Hier nog alles hetzelfde:)
    Wacht met smart op je nieuwe avonturen!!!

    XX Muur


  • 04 Januari 2013 - 15:48

    Annemarlijn:

    Hoi Jan,

    Helemaal super weer!! Zo gaaf allemaal!
    Ik heb je een whats app terug gestuurd met info over Luang Prabang. Laat het even weten als je het niet ontvangen hebt, dan mail/fb ik het nog een keer.
    Ga lekker verder genieten!

    Dikke kus,
    anne

  • 04 Januari 2013 - 15:49

    Janine:

    Lief kind, wat leuk om weer wat nieuwe sfeerbeelden mee te krijgen, ziet er echt geweldig uit, wat je allemaal beleeft. Je ouwe moedertje krijgt ook zin om te gaan reizen, liefs mams

  • 04 Januari 2013 - 15:55

    Nien:

    Enne die vacature in Singapore staat me niet aan, deze reis heb ik zeker gestimuleerd, maar ik ben blij als je weer in knuffel nabijheid bent, xxx

  • 09 Januari 2013 - 08:01

    Elies:

    Jannie!
    Ik kon je verhalen maar niet openen, MAAR HET IS ME GELUKT:-)
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat je zoveel leuke mensen ontmoet.
    Zag de foto's van jou op Skype en de rest van de Fam. er omheen op kerstavond, te leuk en mooi om te zien.
    Gelukkig ben je van die bizarre insecten nog niet echt iets tegen gekomen, maar kan je die ene keer in Frankrijk nog herinneren:-) THE BIG SPIDER.... Nou die heeft er toen van langs gekregen met 1 bus haarlak!
    De tijd gaat hard hè! Geniet nog van elke minuut dat je daar bent! Neem alle mooie momenten in je op! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs dikke kus Elies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Janneke

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 7207

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 19 Februari 2013

Mijn eerste, echte reis

Landen bezocht: